عکس پوریا پورسرخ به همراه جواد کاظمیان + بیوگرافی

عکس پوریا پورسرخ به همراه جواد کاظمیان + بیوگرافی


پوریا پورسرخ , بیوگرافی پوریا پورسرخ , عکس پوریا پورسرخ

بیوگرافی پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ زاده ۴ تیر ۱۳۵۶ بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. پوریا پور سرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

وی با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد. پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه‌بُعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد.

پوریا پورسرخ متولد ساعت 4 صبح روز چهارم تیرماه 1356 در محله جردن تهران است.او فرزند اول خانواده است و دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد که هر سه نفر انها دانشجو هستند.

مادرش معلم زبان است و پدرش بازنشسته شرکت نفت می باشد. او بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدتی را برای کار به خارج از کشور رفت و همزمان به تحصیل هم ادامه داد.

وی که دکتری فیزیولوژی گیاهی است قبل از شروع فعالیت هنری در سینما به عنوان خبرنگار در نشریات هنری و اجتماعی از جمله دنیای جوانان مشغول به کار بود و همزمان در یک شرکت تبلیغاتی در دبی نیز فعالیت می کرد.

پوریا پورسرخ , بیوگرافی پوریا پورسرخ , عکس پوریا پورسرخ

عکس پوریا پورسرخ در برنامه خندوانه

برخی از افتخارات پوریا پورسرخ :

نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای بازی در سریال وفا
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی روز سوم در بیست و پنجمین جشنواره فجر
برنده بهترین آنانوس از خانه سینما در فیلم آخرین سرقت با صدای وی

پوریا پورسرخ , بیوگرافی پوریا پورسرخ , عکس پوریا پورسرخ

او پس از آشنایی اتفاقی با آقای لطیفی که در یک میهمانی صورت گرفت برای بازی در مجموعه های ساخت ایشان فرار بزرگ و وفا دعوت شد. پوریا پورسرخ در سال 1380 با بازی در سریال ها صاحبدلان به عنوان چهره ای جدید مطرح و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

پوریا پورسرخ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.