جوک های طنز کوتاه برای تلگرام و شبکه های اجتماعی

جوک های طنز کوتاه برای تلگرام و شبکه های اجتماعی

یارو هر سه ماه یه بار میره سفر اروپا
ویزاش باطل نشه
.
.

اونوقت منم روزی یه پیام میدم تو  گروه تا نندازنم بیرون

جوک

امروز تا تونستم گاز دادم و آلودگی ایجاد کردم
.
.
.
.
.
تا بتونم نقش کوچکی برای تعطیلی فردای فرزندان این مرز و بوم داشته باشم.
همچین آدمای مهربونی هستیم

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ مطالب طنز و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

هم کف دستم می خواره هم کف پام …!
خیلی دوست دارم به خودم بقبولونم که پول میاد دستم و میرم سفر ولی…
باید برم حموم !!!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

یه مراسم دعوت شدم که توی کارت نوشته بود فقط با کراوات مشکی
.
.
.
وقتی رفتم به مراسم رسیدم دیدم بقیه پیراهن و شلوار هم پوشیدن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات کوتاه طنز ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

میگن پسری که با عشقش مثل یه پرنسس رفتار میکنه
معلومه تو دستای یه ملکه بزرگ شده…!!!!
والا هر کی  به ما رسیـد ننش جادوگر شهر اوز بوده

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جملات خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

امروز یه دختره زنگ زد گفت:شماااااا؟!
منم گفتم:ببخشید اشتباه برداشتم …!!

.

.

خودش مُرد از خنده ….فردا تشییع جنازشه!!!
ایرانسلم زنگ زد گفت خیلی بات حال کردم،
یه هفته بهت اس نمیدم حال کن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوک های جدید و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

طرف سوسک ببینه با دعای پدر و مادر از تو کما در میاد،
بعد مینویسه :
به من دل نبند وحشی تر از اونم که رامم کنی
مگه بوفالوئی که رام نمیشی لامصــــــب؟
منبع:ایران ناز

جک

دردِدل مهناز افشار با دوستان توئیتری اش

دردِدل مهناز افشار با دوستان توئیتری اش

مهناز افشار

مهناز افشار

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهناز افشار پس از قرار دادن یک توئیت در حساب کابریِ خود زمینۀ پرسش و پاسخ مردم را فراهم کرد و به  برخی از سوالات آنها پاسخ داد. او پس از این گپ و گفت مجازی از توئیتری ها تشکر کرد و نوشت: "یه توییت کردم که یکدفعه شد جلسه پرسش و پاسخ! البته کلی خوب بود گپ زدن توییتری با شما مرسی که اینقدر خوب هستید آخر هفته خوبی باشه"

این بازیگر در ادامه توئیتی با این مضمون منتشر کرد؛ «حالا اون توییتایی که به ذهنم می‌رسه و نمی‌شه منتشر کرد به کنار، یه چیزای می‌نویسید که آخ دلم می‌خواد بگم هرچی شد مهم نیست و ریتوییت کنم» تا نشان دهد از همه نظرات و سوالات هم دل خوشی ندارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مهناز افشار

مصوبه حذف 24 میلیون یارانه بگیر سیاسی است

مصوبه حذف 24 میلیون یارانه بگیر سیاسی است

سعید لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که آثارحذف 24 میلیون یارانه بگیر که براساس مصوبه مجلس در سال آخر دولت یازدهم تکلیف شده چیست،اظهارداشت: به نظر من این استدلال ضعیفی است که بگوییم این حذف بر روی مردم  در حمایت از دولت تاثیر می گذارد،زیرا مساله خیلی مهمتراز آثار حذف بر دولت آقای روحانی است.

یارانه

وی افزود: وقتی که یارانه ها برقرار می شد،نه آقای توکلی و نه همفکرانش کوچکترین اعتراضی به دولت آقای احمدی نژاد نکردند؛ چه وقتی که در مرحله تصویب بود و چه زمانی که مصوبه اجرایی نشد .اگر بنا بود که مصوبه درست اجرا شود باید مبلغ کل حذف یارانه ها  که ماهانه نفری 27 هزارتومان بود به مردم پرداخت می شد.ضمن اینکه از این مبلغ 13 هزار 500 تومان سهم واقعی مردم بود.

لیلاز تصریح کرد:اما دولت این مصوبه را اجرا نکرد، چون از نظر سیاسی نفعی برای دولت آقای احمدی نژاد نداشت. آن زمان آقای توکلی از نظر سیاسی در زمره طرفداران و ساکتان دولت بود.آنها اعتراض نکردند.

وی با بیان اینکه اگر استدلال آقای توکلی یا طراحان حذف 24 میلیون یارانه بگیر درست است،چرا آن زمان چنین پرداختی را تصویب کردند، گفت: اول اینکه طرح پرداخت یارانه نقدی که در دولت ماقبل احمدی نژاد تصویب نشده بود،بلکه خود آنها تصویب کردند .دوم اینکه چرا وقتی که دولت تخطی کرد هشدار ندادند و ملاحظات قانونی را در نظر نگرفتند؟ چرا از دولت سئوال نکردند که چرا این میزان  یرانه می پردازد؟

لیلاز عنوان کرد: در واقع آنچه در 5 سال گذشته،در مساله یارانه ها اتفاق افتاده این است که از کیسه و ذخیره آیندگان می خوریم و این کاری است که آقای احمدی نژاد لایحه اش را به مجلس برد و آقای توکلی و همفکرانش آن را تصویب کردند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح قانون بانکداری بدون ربا که در مجلس قبل تهیه شد،یادآور شد: در این طرح شروط فقهی برای هر بانک ارایه شده و تلاش شده که بانک مرکزی از  تسلط دولت خارج شود و یک طرح سیاسی است. هیچ کدام از مصوبات 7 اسفند به بعد مصوبه با کار کارشناسی و منطبق بر استدلال نبوده است.

وی گفت: لذا به نمایندگان مجلس جدید پیشنهاد می شود که تمام مصوبات 7 اسفند به بعد را با طرحی دوباره بررسی کنند.

لیلاز در پاسخ به این سئوال که آیا روش حذف 24 میلیون یارانه بگیر در عرض یکسال علمی است یا خیر، گفت:همه ما ساختار اجرایی و تصمیم گیری دولت در ایران را می شناسیم  و می دانیم که درطول  6 ماه امکان حذف 24 میلیون نفر یارانه بگیر بدون آسیب جدی به بدنه اجتماعی یارانه گیرندگان ،وجود ندارد.

او گفت: آقای توکلی هم این موضوع  را می داند؛ بنابراین تصمیم آقای توکلی و دوستانشان اساسا یک مصوبه سیاسی بود و این مصوبه کارشناسی و اقتصادی نیست.
منبع:خبرآنلاین

یارانه

چرا ازدواج موقت در کشور رشد داشته

چرا ازدواج موقت در کشور رشد داشته

سلامت نیوز : یک جامعه شناس درخصوص رشد ازدواج موقت در جامعه با بیان اینکه ازدواج موقت بنیان خانواده را تضعیف می کند، دلایل، آسیب ها و ارائه راه های جلوگیری از این موضوع را تشریح کرد.

ازدواج موقت

امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش آمار ازدواج موقت در جامعه اظهار داشت: ازدواج موقت بیشتر مربوط به طبقات بالای جامعه و افراد مرفه بوده و این امر در گذشته نیز مرسوم بوده است.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه افزود: افرادی به سمت ازدواج موقت روی می آوردند که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی می خواهند ازدواج موقت را در کشور شرعی کرده و آن را گسترش دهند ضمن اینکه تعداد افرادی که ازدواج دائم می کنند کم شده، چرا که ازدواج دائم برای افراد هزینه بر شده است. بنابراین در واقع باید معنا و مفهوم ازدواج موقت تعریف شود و بدانیم که ازدواج موقت آیا همان صیغه بوده و یا مورد دیگری است.
این جامعه شناس افزود: متاسفانه ازدواج موقت با قوانینی که از قبل بود، منافات دارد. ازدواج موقت برای جامعه مصیبت محسوب می شود چرا که بنیان خانواده را تضعیف می کند و نمی توان به آن امیدوار بود و در واقع بنیان بدی را بجای می گذارد.
آسیب‌های ازدواج موقت در جامعه
قرایی مقدم در ادامه با اشاره به آسیب هایی که موضوع ازدواج موقت در جامعه ایجاد می کند نیز گفت: ازدواج موقت علاوه بر اینکه بنیان خانواده را تضعیف می کند، بنیاد بدی را هم در میان زندگی اینگونه افراد ایجاد می کند لذا ما نباید امری را در جامعه شایع کنیم که ضد خانواده و ضد آداب و رسوم کشور است.
وقتی خانواده تضعیف شود همه جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد
این استاد دانشگاه یادآور شد: بچه هایی که حاصل این ازدواج موقت هستند، بلاتکلیف می شوند ضمن اینکه اختلافات خانوادگی را بالا می برد و ممکن است فرزندان این افراد به انواع آسیب های اجتماعی روی آروند. ما نباید اقدامی انجام دهیم که بنیان خانواده را از میان ببرد چرا که وقتی خانواده تضعیف شود همه ابعاد جامعه تحت تأثیر قرار می گیرند.
قرایی مقدم ادامه داد: در سال 1978 تنها کشورهایی که با سقط جنین مخالفت کردند آمریکا و ایران بودند و ما معتقد هستیم که نباید کاری کرد که خانواده تضعیف شود. از طرفی بر این عقیده هستیم که تنها مساله تشکیل خانواده غریزه جنسی نیست بلکه بقای نسل و همچنین بنای اقتصاد جامعه است ضمن اینکه سیاست کشور نیز به آن مربوط می شود.
وی اضافه کرد: در کشورهای آمریکایی هزاران فیلم برای تقویت بنیان خانواده ساخته می شود و خانواده را تقویت می کنند اما ما نباید در کشور اسلامی اقداماتی انجام دهیم که بنیان خانواده در آن رو به نابودی برود.
راه های جلوگیری از افزایش ازدواج موقت در جامعه
این جامعه شناس با اشاره به راه هایی که از افزایش ازدواج موقت جلوگیری کند نیز گفت: یکی از اقدامات این است که برای جوانان در جامعه کار تولید کنیم. در حال حاضر در کشور 45 درصد بیکار هستند که از این میان 27 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند و این افراد در سنین 15 تا 24 سال سن هستند و این یعنی که در این سنین ازدواج صورت نمی گیرد.
وی تصریح کرد: ازدواج درآمد می خواد لذا وقتی شرایط ازدواج فراهم نباشد جوانان به مسایلی از قبیل ازدواج موقت روی می آورند. بنابراین یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام داد رفع بیکاری برای جوانان است تا از این طریق بتوانند بسوی تشکیل خانواده بروند.
قرایی مقدم گفت: ازدواج موقت آینده ای را برای جوانان فراهم نمی کند و به جدایی منجر می شود.
در هفته ای که گذشت احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در نشستی خبری از کاهش 5 درصدی ازدواج و افزایش 7 درصدی طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داده و اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری 395 هزار و 626 ازدواج و 76 هزار و 644 طلاق در دفاتر ثبت شده است. همچنین در سال جاری 146 ازدواج موقت تا کنون ثبت شده تصریح کرد: در سال جاری ازدواج موقت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
منبع:پانا

ازدواج موقت

تعبیر خواب کوه

تعبیر خواب کوه

کس

کوه
حضرت دانیال گوید: اگر کسی درخواب خود را بر سر کوهی بیند، دلیل است در پناه بزرگی رود. اگر بیند کوه از جای برکند، دلیل که بزرگی را قهر کند. اگر بیند در کوهی مُقام بساخت، دلیل که مقرب پادشاه شود. محمدبن سیرین گوید: اگر بیندبر سر کوهی بانگ نماز گفت یا نماز کرد، دلیل است کارش بالا گیرد. اگر دید که بر دامن کوهی مقام نمود و بیفتاد، دلیل غم است. جابرمغربی گوید: اگر بیند کوهی بجنبد، دلیل که بزرگی از آن دیار رنجور شود. اگر بیند کوهی می کند و بر وی آسان است، دلیل که کسی چیزی به وی دهد. اگر بیند بر کوه قاف ... 

نشسته است، دلیل است اجلش نزدیک بود. اگر در خواب خود را به کوه طور بیند، دلیل است معتقد پادشاه شود. اگر بر کوه لسان بیند، دلیل است با علما صحبت دارد. اگر بیند در کوهی شد، دلیل است در زندانش نمایند یا بمیرد. اگر دید در کوه سوراخی بود و در آنجا رفت، دلیل که از راز پادشاه آگاه شود. اگر بیند که از کوه سنگ برمی گرفت و از هر جا که بود می انداخت، دلیل که نامه های پراکنده نویسد. اگر بیند از کوه یفتاد، دلیل است مرادش برنیابد. اگر بیند نردبانی بسته بود از کچ و او بدان نردبان بر سرکوه رفت، دلیل است مرادش زود برآید. اگر نردبان را از گل و خشت بیند به تاویل نیکوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بیند، دلیل نامرادی است. اگر از آهن بیند، دلیل قوت است اگر بیند بر سر کوهی بلند ایستاده بود، دلیل است مقرب پادشاه شود. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن کوه در خواب بر پنج وجه است.اول: پادشاهی. دوم: دلیری. سوم: ظفریافتن. چهارم: بلندی. پنجم: رئیسی. اگر بیند بر کوه نتوانست شدن، دلیل نامردای است. محمدبن سیرین گوید: دیدن کوه در خواب، دلیل مال بود که به حیله به دست آید. اگر بیندکه در کوه پنهان شد و راه بیرون آمدن نداشت، دلیل که او را به حیله در کاری اندازند و از آن کار به دشواری خلاصی یابد. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند کوه می کند، دلیل که با مردم حیله کند. اگر بیند در کوهی است و بیرون نتوانست آمدن، دلیل که در کاری بماند و خلاصی نیابد. 

کس