اردوی انتخابی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر
دختر
به
گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات
والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا ۲۰۱۷ از ۳۱ فروردین ماه تا هشتم
اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.
دختر ایرانی
۱۷۳
بازیکن برای حضور در اردوی انتخابی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر از ۲۴
استان کشور انتخاب شده اند که این بازیکنان در پنج گروه مختلف برای ارزیابی
نهایی تواناییها به کمپ تیمهای ملی بانوان دعوت میشوند و زیر نظر
«مایدا چیچیج» تمرینات خود را برگزار میکنند.
گروه نخست از ۲۶ مهرماه
تمرینات خود را به مدت سه روز در کمپ تیمهای ملی والیبال زنان در مجموعه
ورزشی آزادی تهران پیگیری کرد. گروه دوم با حضور ۳۶ بازیکن از یکم تا سوم
آبان ماه تمرین کرد و گروه سوم نیز تمرینات خود را امروز پنج شنبه پس از سه
روز به پایان رساند.
۳۲ بازیکن از استانهای کرمانشاه، کردستان،
لرستان، مرکزی و ایلام به عنوان چهارمین گروه به این اردو دعوت شدند که
تمرینات خود را از روز شنبه هشتم آبان ماه آغاز میکنند و به مدت سه روز
(دوشنبه دهم آبان) ادامه خواهد داشت.
اسامی این بازیکنان به قرار زیر است:
استان کرمانشاه (پنج بازیکن): مهنا الفتی چقاگلابی، صدف حقی، نگین رشیدی، بیتا لطفی و هلیا محبی
استان
کردستان (۱۱ بازیکن): ساحل احمدی، صدف پیروزی، سیده نسیم حسینی، کیمیا
رحمانی، اسرار رحیمی، کوثر زمانی، مدیا شیخ احمدی، نازنین فتحی پناه، آوین
گلنازی، پریا منصوری و شکیبا نظری
استان لرستان (پنج بازیکن): مهسا ابراهیمی، پریسا رحمتی، شادیر شیدیان، مهسا رومیانی و مبینا محمودی
استان
مرکزی (۱۰ بازیکن): فاطمه ایران شاهی، مبینا بابایی، زهرا براتی، پرنیا
حبیبی، شوکا شعبان، زهرا عزیزآبادی، فاطمه کاظمی مهرآبادی، فاطمه مرادی،
کمیا مرادی و یگانه یوسف اصل.
استان ایلام (یک بازیکن): نیکو نیکو روش
زن ایرانی
چندین نکته مهم و خواندنی درباره کاندوم ها
سلامت نیوز : معمولا جنس
اکثر کاندومها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب میباشد با اینحال در بازار
انواع دیگری هم وجود دارد که بهتر است مصرف کنندگان نسبت به این مسیله
هوشیاری لازم را داشته باشند.
کاندوم زنانه
به
این دلیل که هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرایت بیماری و ویروس در
آنها کمتر است.البته گاهی بعضی خانم ها نسبت به کاندومهای لاتکس دار حساسیت
دارند که در این حالت بهتر است از انواع بدون لاتکس استفاده شود. از نظر
اینکه از چه اندازه ای استفاده شود معمولا همه از انواع متوسط و معمولی
استفاده میکنند ولی این مسئله در کشورهای دیگر به دلیل فرهنگ بالای مصرف
تفاوت میکند ومصرف کنندگان ترجیح میدهند از اندازه های متناسبتری استفاده
کنند.
اغلب کاندومها به طور معطر عرضه میشود بطوری که در غیر
اینصورت باعث دلزدگی مصرف کنندگان میگردد. البته منظور از دلزدگی این هست
که چون بعضی از زوجین تمایل به سکس دهانی دارند ممکن است بوی نامطبوع
کاندوم اثر نامطلوبی در مراحل انها داشته باشد.
یکی از نکات در
نگهداری کاندوم این هست که سعی کنید کاندوم را همیشه در یک جای مشخص و معین
و درضمن قابل دسترس نگهداری کنید. همچنین کاندوم را باید در محلی دور از
حرارت، فشار، نور آفتاب و رطوبت دائمی نگهداری کرد چرا که در غیر اینصورت
نمیتوان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است
جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.
یکی از مزایای مهم کاندوم
جلوگیری از حاملگی است با اینحال علاوه بر پیشگیری از حاملگی، از بیماریهای
مقاربتی نیز پیشگیری میکند و با کاهش خطر انتقال بیماریهای مقاربتی از
نازایی و خطر ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم را نیز در خانمها کاهش
میدهد. گاهی به مواردی برخورد میکنیم که خانمها به منی شوهرشان حساسیت
دارند,در صورت حساسیت خانمها به منی شوهر استفاده از کاندوم مفید میباشد.
استفاده
از آن در مردانی که انزال زودرس دارند مفید بوده است و سبب تاخیر انزال و
در نتیجه حفظ غرور میشود.استفاده از کاندوم روشی ارزان بوده و استفاده شخصی
از آن نیز راحت میباشد و احتیاج به راهنمایی زیادی ندارد.بعلاوه هرگاه
لازم باشد میتوان همراه سایر روشهای دیگر جلوگیری، استفاده کرد، مانند چند
ماه اول وازکتومی. بعد از قطع مصرف آن نیز میتوان حاملگی را ایجاد نمود و
بدین ترتیب فاصله دخواه سنی را بین فرزندان ایجاد نمود.هر کاندوم برای
یکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاریخ انقضای آن توجه نمود و اگر
از تاریخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداری کرد.
برای نرم کردن
و لغزنده کردن کاندوم میتوان از ژلهای مخصوص اینکار و لیزکنندهها
(لوبریکیشنها) که مواد اصلی آنها آب میباشد استفاده نمود و از چرب کردن
کاندوم جدا خودداری کرد که هر نوع چربی (وازلین، روغن و ...) باعث خرابی
کاندوم میشود. این نوع ژلها را میتوان از داروخانهها تهیه کرد. تماس
کاندوم با اشیاء برنده هنگام استفاده از آن مثل ناخن بلند و انگشتر ممکن
است باعث پارگی کاندوم شود استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و
استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز که به
صورت مختصر درباره آنها توضیح داده خواهد شد، امری عقلانی است، چرا که
ابتلا به آنها هزینههای درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را پیآمد
خواهد داشت.
گاهی به علت رنگی بودن کاندوم چنین به نظر میرسد که
ضخامت آن بیشتر یا کمتر از حد معمول است در حالیکه رنگ تند کاندوم چنین
تصوری را میدهد. به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی
افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط
وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.
چنانچه
در هنگام نزدیکی متوجه پارگی یا سوراخ در کاندوم شدید و یا نزدیکی مشکوک
به حاملگی ناخواسته داشتهاید با استفاده از قرصهای پیشگیری از بارداری به
روش زیر میتوان از وقوع یک حاملگی ناخواسته جلوگیری کرد:بلافاصله (حداکثر
تا 72 ساعت) پس از نزدیکی مشکوک به حاملگی ناخواسته 2 عدد قرص پیشگیری از
بارداری از نوع اچ.دی (سفید رنگ) را همزمان با هم و 12 ساعت بعد 2 عدد دیگر
از همین قرص میل شود. (جمعا 4 قرص اچ.دی)چانچه قرص اچ.دی در دسترس نبود
میتوانید بلا فاصله 4 قرص ال.دی (کرم رنگ) را با هم و 12 ساعت بعد 4 قرص
دیگر از همین قرص میل شود. (جمعا 8 عدد قرص ال.دی) بخاطر داشته باشید که
هرچه خوردن قرصها را سریعتر شروع نمایید امکان موفقیت این روش برای پیشگیری
از حاملگی ناخواسته بیشتر است.
گرچه این روش در اکثر موارد از
بارداری ناخواسته جلوگیری میکند، ولی تاثیر آن صد در صد نیست و استفاده از
این روش مختص موارد اورژانس و اضطراری میباشد و نباید بعنوان یک روش
پیشگیری مستمر مورد استفاده قرار گیرد.چه کاندومی مصرف کنیم؟حتما میبایست
از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن
است به اندازهای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص
دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به
دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندومهایی که صد در صد تست
الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما
از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید
کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کردهاند که
کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.
همچنین کاندومهایی با
عکسهای سکسی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک
بستهبندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این
گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرایط
مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن میکاهد.ذکر این نکته حائز اهمیت
است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.
روش
مصرف کاندوم ,کاندوم را باید قبل از نزدیکی و در حالت نعوذ روی آلت کشید
بطوریکه آنرا کاملا بپوشاند زیرا ترشحات مرد قبل از انزال نیز اسپرم وجود
دارد.هنگام استفاده میبایست فضای خالی کوچکی که در انتهای کاندوم وجود دارد
و مایع منی در آن جمع میشود را خالی کرد.یعنی برآمدگی ابتدای کاندوم که یک
فضای خالی و محل جمع شدن مایع منی هست را توسط دو انگشت شصت و میانه گرفت،
بطوریکه از هوا خالی شود. بعد با دست دیگر آنرا نصب نمود زیرا در غیر
اینصورت هوای جمع شده در فضای خالی مذکور، در حین دخول باعث پاره شدن
کاندوم میشود.نباید برای مصرف کاندوم را هنگامیکه از بسته باز میکنیم از
حالت حلقوی درآوریم سپس آنر را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد
و پس از نصب گشاد میشود و لق میزند.مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب
را حلقه میکنید و بعد نوک پا را در آن میگذارید و با لغزاندن و باز و کردن
حلقه جوراب، آن را روی پای خود میکشید.
مصرف کاندوم هم تقریبا چنین
حالتی دارد.گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه میشوید کاندوم نصب نمیشود و هر چه
آن را به پایین میغلطانید فایدهای ندارد. در این مورد شما کاندوم را بر
عکس گذاشتهاید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل
کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت میکنید) باز میشود و میتوانید جهت صحیح
آن را تشخیص دهید.بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را
تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید. از انداختن
کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر
مادهای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است.
منبع: مسایل جنسی و زناشویی و شرعی
کاندوم مردانه
مهدی طارمی قهر کرد و دوباره برگشت به تیم
به گزارش "ورزش سه"، در
حالی که تیم فوتبال پرسپولیس یک روز پیش از دیدار برابر صنعت نفت آبادان
اردوی خود را در هتل المپیک برپا کرده است اتفاق عجیبی جو این تیم را تحت
الشعاع قرار داد.
ورزش 3
اسپانسر
طرف قرارداد باشگاه پرسپولیس برای ضبط یک برنامه تبلیغاتی قصد داشت از
فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی استفاده کند اما این دو بازیکن حاضر به انجام
این کار نشدند که این اتفاق خوشایند علیاکبر طاهری سرپرست این باشگاه
نیامد و او با احمدزاده و طارمی جر و بحث کرد ولی با این وجود هر دو بازیکن
حاضر به رفتن مقابل دوربین نشدند و حتی قصد ترک اردو داشتند.
پس
از چند دقیقه و وساطت بازیکنانی همچون محسن مسلمان، احمدزاده از تصمیم خود
منصرف شد اما طارمی اردوی سرخ پوشان را ترک کرد و از هتل المپیک رفت.
کمتر از یک ساعت بعد از این جنجال در اردوی پرسپولیس طارمی هم با دخالت بازیکنان برگشت و با مسلمان هماتاق شد.
با
این وجود پیشبینی میشود برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در بازی روز
جمعه طارمی و شاید احمدزاده را نیمکتنشین کند و با ترکیبی که از قبل
پیشبینی داشت برابر صنعت نفت آبادان قرار نگیرد.
ورزش3
بررسی و معرفی جن از قسمت های مختلف
جن چیست؟
در یک دیدگاه
وسیع به هر موجود ماوراءطبیعهای که از دیدگاه انسان مستور است، جن
میگویند. مانند فرشتهها، شیطانها. اما اصطلاحاً و بنا بر باور برخی از
مردم، جنها (اجانین) گروهی از موجودات زنده، دارای احساسات و تفکر و
معمولاً نامرئی از جهان آفرینش هستند که هزاران سال پیش از خلقت بشر از آتش
خلق شدهاند.
جن از دیدگاه مذاهب
اسلام
شکلی خیالی از مهر یا نگین سلیمان که در داستانها به وی نیرویی برای تسلط بر جنیان میبخشید.
پارهای
از باورهای مسلمانان پیرامون جن از قرآن سرچشمه میگیرد. در قرآن جن
موجودی توصیف شده که «از آتش (نار) آفریده» شدهاست.[پانویس ۱] جن دارای دو
جنس نر و ماده[پانویس ۲] و دارای علم و ادراک معرفی شدهاست.[پانویس ۳]
همچنین به آنان ویژگیهای اخلاقی داده شده[پانویس ۴] و مواردی از تماس
آنها با انسان را متصور شدهاست.[پانویس ۵] به روایت قرآن جن «از پیش از
آفرینش انسان» بر روی زمین میزیستهاست.∗ در کل جن بیست و دو مرتبه در
قرآن تکرار شده و دارای سورهای به همین نام است. هم چنین چنانکه در قرآن
گفته شده، شیطان رجیم یا همان ابلیس از جنس جن است. در سوره نمل (مورچه) در
کتاب قرآن در آیه ۱۷ به این مورد اشاره شدهاست که سلیمان نبی بر سپاهیانی
از جن تسلط و آنها را در خدمت خود داشتهاست. نیز در آیه ۳۹ از سوره نمل
به توانایی خارق العادهٔ این موجودات اشاره میشود.
آنگونه
که در بخشی از کتاب «در محضر استاد» که به پرسش و پاسخهایی با آقای علامه
طباطبایی(شیعه)میپردازد، به نقل از او، عمر این موجودات بسیار بیشتر از
عمر انسانها بوده و جمعیتشان نیز از جمعیت انسانها بیشتر است. در همین
کتاب اشاره شدهاست که سپاهی از جنها به رهبری زعفر در واقعه کربلا به کمک
حسین بن علی آمد ولی حسین کمک او را نپذیرفت. او نوشتهاست: یکی از
جنگهای امام علی علیه السّلام با جن (نصیبین) بود. همچنین در تفسیر
المیزان درباره پناهنده شدن مردم به جن، نوشته: «مراد از پناه بردن انس به
جن بطوری که گفتهاند این است که در عرب رسم بوده وقتی در مسافرت در شب، به
بیابانی برمیخوردند از شر جانوران و سفیهان جنی به عزیز آن بیابان که
سرپرست جنیان است پناه میبردند و میگفتند: من پناه میبرم به عزیز این
وادی، از شر سفهاء قومش» به گفته علامه طباطبایی: «تقسیم آیه مبارکه بِسْمِ
اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ در مربعات به حروف ابجد، برای رفع جنیان و
افراد مبتلا به جن مفید است».
ابن خرم در کتاب الفصل مینویسد:
«طایفه جن امتی هستند دارای عقل، فکر و قدرت تمیز که به ایشان از طرف خدا
وعده و وعید نازل شده و آنها نیز پذیرفتهاند. آمیزش میکنند اولادی از
آنها بوجود میآید و مرگ نیز آنها را در بر میگیرد و چون جسمشان زود فنا
میشود احتیاج به قبرستان ندارند و تمامی مسلمانان نیز بر این امر توافق و
اجماع دارند جنیان دارای اجسام لطیف، شفاف و هوائی هستند یعنی زندگی در هوا
و زمین برای آنها امکان دارد زیرا عنصر آنها از آتش است. همچنانکه عنصر
انسانها از خاک است»
صدر المتالهین شیرازی معروف به ملاصدرا
مینویسد: «جن را وجودی در این جهان حس و وجودی در جهان غیب و تمثیل (عالم
مثال) است، اما وجودشان در این جهان هیچ جسمی که آن را نوعی از لطافت و
اعتدال باشد نیست، جز آن که روحی در خور آن و نفسی که از مبدا فعال بر آن
اضافه شدهاست میباشد آنان بدنهای لطیفی دارند که در لطافت و نرمی متوسط
بوده و پذیرای جدائی و گرد آمدن است، چون جدا گشت، قوامش نازک و حجمش لطیف
گشته و از دیگرن پنهان میگردد»
در آیه ۱۳۰ سوره انعام، آمده: «یا
معشر الجن و الانس الم یاتکم رسل منکم» یعنی: «ای گروه جن و انس! آیا
پیامبرانی از بین شما برای شما نیامدند؟» که ظاهرا و بنا به نظر بسیاری از
معتقدان به دین اسلام، آیه مذکور نشان دهنده این است که جنها پیامبرانی از
جنس خودشان هم داشتهاند. در آیه ۶ سوره ناس عبارت من الجنة و الناس
آمدهاست
مسیحیت
آنگونه که از باورهای مسیحی برمی آید
مسیحیان به وجود جن معتقد بوده و آنها را «ارواح خبیث» یا «ارواح شیطانی»
میدانند. در بسیاری از آیات عهد عتیق و عهد جدید از جن، اجنه و شیطان و
ابلیس به صراحت نام برده شدهاست از جمله لاویان ۱۹:۳۱ و ۲۰:۶، اول سموئل
۲۸:۳ و ۲۸:۹ و ۲۸:۷ اول تواریخ ۱۰:۱۳، متی ۴:۱ و ۱۲:۲۲، لوقا ۴:۵ و ۸:۱۲،
یوحنا ۸:۴۴ و بسیاری آیات دیگر. ضمنا جنگیری جزء اموری است که کلیسای
کاتولیک به صورت تخصصی آن را انجام میدهد و در حال حاضر پاپ بندیکت
شانزدهم از آن حمایت میکند و انجمن بینالمللی جن گیران برای همین موضوع
توسط پدر گابریل آمرث تاسیس شدهاست.[۳] برخی گمان میکنند درباره ماهیت
آنها در بین عامه مردم غلو شده و تصویری ترسناک از آنان ترسیم شدهاست.
جن در باور مردم
ایرانیان
در
باور برخی افراد، جنها تنها در شب، تاریکی، تنهایی و در محلهایی مانند
گرمابه، آب انبار، پستو و ویرانه و بیابان وجود دارند. در باور عامه، جن به
شکل انسان است با این تفاوت که پاهایش مانند بز، سم دارد. مژههای دراز او
نیز با مژهٔ انسان متفاوت است و رنگ موی او بور است. همزمان با زاده شدن
هر نوزاد انسان، بین اجنه نیز نوزادی به دنیا میآید که شبیه نوزاد انسان
است اما سیاه و لاغر و زشت که این موجود را همزاد آن طفل میخوانند.
بنابر
باور برخی، نه تنها باید پیش از ریختن آب جوش روی زمین «بسم الله» گفت،
بلکه حتی پیش از ریختن آب سرد، پرت کردن چیزی و هر کاری که میتواند به یک
موجود فرضی در محل آسیب برساند یا برای او اهانت آمیز باشد (مانند انداختن
آب دهان و...) نیز باید «بسم الله» گفت. و ذکر این عبارت برای دور کردن
جنها از محل و ایمن ماندن از آسیب احتمالی آنها موثر است. البته عدهای
نیز متعقدند که ذکر «بسم الله» به تنهایی چاره ساز نیست و حتی نوعی دعوت از
آنان محسوب میشود و حتماً باید عبارت را کامل و به صورت «بسم الله الرحمن
الرحیم» به کار برد.
در تهران قدیم عدهای از ساکنان را عقیده
بر این بود که گاه و بیگاه در مواقع معین در حمامها جنها رفت و آمد
میکنند و با احتیاط قدم به حمام میگذاشتند، مخصوصا شبها خیلی با ترس و
وهم در حمام وارد شده و خود را شستشو میکردند. گویند مظفرالدین شاه از
همینگونه افراد بود …معی را عقیده بر این بود که جنها گاهی برای اغفال و
فریب مردم و کشانیدن آنها به حمام، زودتر از موعد مقرر در بوق حمام میدمند
… مردم برای رفع و دور کردن اجنه به بعضی عوامل متوسل میشدند و از جمله
جام چهل کلید و این جام از برنج ساخته شده بود و دستهای داشت که آن را
سوراخ میکردند و بر چهل پاره برنج یا مس بعضی کلمات را حک میکردند، ضمنا
بعضی دعاها را به خط خوش به روی جام میکندند.[۴]
.............................
پانویس
↑ «الرحمن»، ۱۵. قرآن.
↑ «الرحمن»، ۵۶.
↑ «جن»، ۱۱.
بیتوته beytoote.com
جن